محصولات پلین

محصولات پلین , سایت پلین

محصولات پلین

محصولات پلین , سایت پلین

آیا ما برای سالم ماندن به گوشت، لبنیات و تخم مرغ نیاز داریم؟

آیا ما برای سالم ماندن به گوشت، لبنیات و تخم مرغ نیاز داریم؟

وقتی از گیاهخواری و وگانیسم صحبت میشود، برخی از روی عادت به کلیشۀ قدیمی پناه میبرند و میگویند بدن به غذاهای حیوانی نیاز دارد ولی علم تغذیۀ نوین این نظریه را تایید نمیکند. با وجود فعالیتهای گستردۀ لابیهای وابسته به صنعت دامداری که سعی میکنند با خریدن محققان و برنامه های تحقیقاتی مردم را قانع کنند که محصولات حیوانی مفید هستند، بسیاری از کارشناسان و موسسات مستقل و معتبر تحقیقاتی در سراسر دنیا نه تنها به این نتیجه رسیده اند که یک تغذیۀ کاملاً گیاهی پاسخگوی تمام نیازهای بدن انسان است، بلکه بسیاری از آنها بر این باورند که برای پیشگیری از انواع بیماریهای مزمن باید پروتئینها و چربیهای حیوانی و به عبارت دیگر تمام محصولات حیوانی را از غذا حذف کرد.
در اینجا به چند نمونه از این نظریات اشاره میکنیم:

1- در سال 2003، موسسۀ تحقیقات مربوط به تغذیۀ آمریکا (ADA) که متشکل از 72000 عضو شامل سرشناسترین متخصصان در زمینۀ تغذیه، محققان، متخصصان داروسازی، پزشکان، پرستاران و دانشجویان است همراه با موسسۀ تغذیۀ کانادا (DC) که متشکل از بهترین کارشناسان تغذیه در کانادا است، با انتشار مقالۀ مشترکی موضع خود را در مورد تغذیۀ وگان اعلام کردند و در آن با بیان فواید گیاهخواری و وگانیسم اعلام کردند:
" تغذیۀ وگان یا سایر انواع گیاهخواری در صورتی که خوب برنامه ریزی شده باشند، برای تمام مراحل زندگی از جمله بارداری، شیردهی، دوران ابتدایی کودکی، کودکی و بلوغ مناسب هستند."

2- پروفسور دکتر Claus Leitzmann، محقق سرشناس آلمانی در زمینۀ تغذیه، در این باره به صراحت میگوید:
"هم تحقیقاتی که در سراسر دنیا در مورد افراد وگان انجام شده است و هم تحقیقاتی که خود ما انجام دادیم، نشان میدهند که متوسط وضعیت سلامتی افراد وگان بهتر از سایر افراد است. وزن، فشار خون، میزان چربی و کلسترول خون، عملکرد کلیه ها و همچنین وضعیت عمومی جسمی این افراد در سطح نرمال است."

3- در سال 2009، موسسۀ تحقیقات آمریکا در مقاله ای دیگر حتی بیشتر از پیش بر موضع خود در مورد تغذیۀ گیاهی و وگان پافشاری کرد و در آن بیشتر از پیش مردم را به گیاهخواری دعوت کرد. این موسسه در این مقاله که در جولای 2009 در ژورنال موسسۀ تغذیۀ آمریکا منتشر شد چنین گفت:
"موسسۀ تحقیقات تغذیۀ آمریکا، به این نتیجه رسیده است که انواع تغذیۀ گیاهی و از جمله تغذیۀ وگان سالم هستند، نیازهای بدن را به خوبی پوشش میدهند و نقش موثری در پیشگیری و درمان برخی بیماریها دارند. یک تغذیۀ گیاهی خوب برای تمام گروهها از جمله زنان باردار، کودکانی که مراحل اولیۀ کودکی را میگذرانند، کودکان، افراد مسن و ورزشکاران مناسب است."

4- موسسۀ پزشکان طرفدار طب مسئولانه (PCRM) یک موسسۀ غیر انتفاعی و متشکل از گروهی از پزشکان سرشناس آمریکا است که در مورد راههای پیشگیری از بیماریها تحقیق میکند، تحقیقات کلینیکی را اجرا میکند و طرفدار استانداردهای بالاتر اخلاقی و همینطور روشهای موثرتر در برنامه های تحقیقاتی است. PCRM اعلام میکند که تغذیۀ وگان سالمترین تغذیه است و میگوید:
"تغذیۀ وگان که شامل هیچ محصول حیوانی نیست، حتی سالمتر از تغذیۀ گیاهی است. تغذیۀ وگان شامل لبنیات و تخم مرغ نیست. به همین دلیل کلسترولی ندارد و در مقایسه با گیاهخواری شامل چربی، اسیدهای چرب اشباع شده و کالری کمتر است. هر چه میزان مصرف محصولات حیوانی کمتر باشد، وضعیت سلامتی بهتر است."

5- پروفسر دکتر Colin Campbell چهل سال در مورد تغذیه تحقیق کرده است، در 300 پروژۀ تحقیقاتی در مورد تغذیه شرکت کرده است و از شناخته شده ترین متخصصان و محققان تغذیه در سراسر دنیاست. بزرگترین پروژۀ تحقیقاتی وی، پروژۀ "تحقیق چین" یا China Study بود که بزرگترین پروژه در سراسر دنیا در مورد تغذیه بوده است و هزینه های آن به صورت مشترک توسط دولتهای آمریکا و چین پرداخت شده است. او نتایج این تحقیقات طولانی را در کتابی به نام China Study منتشر کرده است. او میگوید:

"در واقع این تحقیقات نشان میدهند که به سادگی و با تغذیۀ گیاهی میتوان از بروز بیشتر انواع بیماریها، شاید 80 تا 90 درصد سرطانها، بیماریهای قلبی-عروقی و سایر بیماریهای ناشی از فساد سلولی جلوگیری کرد یا آنها را تا سنین پیری به تعویق انداخت."

این متنها نقل قولهایی از قسمتهای مختلف کتاب China Study است:

"افرادی که بیشترین میزان مصرف محصولات حیوانی را دارند، بیشتر از همه به بیماریهای مزمن مبتلا میشوند. حتی با اضافه کردن مقدار نسبتاً کمی غذاهای حیوانی به برنامۀ غذایی میتوانستیم پی آمدهای بد را مشاهده کنیم. افرادی که بیشترین میزان مصرف غذاهای گیاهی را داشتند سالمترین بودند و به ندرت اثری از بیماریهای مزمن در آنها دیده میشد."

"کدام پروتئین بدترین و ماندگارترین اثر در ایجاد سرطان را داشت؟ کاسئین، که 87 درصد پروتئین شیر گاو را تشکیل میدهد، تاثیر بسزایی در پیشرفت سرطان در تمام مراحل داشت. کدام پروتئین حتی در دوزهای بالا باعث ایجاد یا پیشرفت سرطان نمیشد؟ پروتئینهای بی خطر، پروتئینهای گیاهی مانند پروتئین گندم و سویا بودند."

"غذاهای حیوانی باعث افزایش میزان پیشرفت تومورها می شدند در حالی که غذاهای گیاهی باعث کاهش میزان پیشرفت تومورها میشدند."

"در تحقیقات مشاهده شد که رابطۀ تنگاتنگی میان تغذیۀ پر از پروتئین و چربی حیوانی و اشباع شده با هرمونهای جنسی و یائسگی زودرس وجود دارد که هر دو عامل خطر ابتلا به سرطان سینه را افزایش میدهند."

"در تحقیق چین، رابطۀ انکارناپذیری میان میزان مصرف پروتئین حیوانی و نرخ ابتلا به سرطان در خانواده ها وجود داشت."

"کسانی که بیشترین مصرف پروتئین حیوانی را دارند، بیشتر از همه به بیماریهای قلبی، سرطان و دیابت مبتلا میشوند."

"این تحقیقات نشان میدهند که بیماریهای قلبی، دیابت و مرض چاقی با استفاده از یک تغذیۀ سالم قابل برگشت هستند و حتی ممکن است به طور کامل درمان شوند. تحقیقات دیگر نشان میدهند که تغذیه نقش بسزایی در ابتلا یا پیش گیری از انواع مختلف سرطان، بیماریهای آتوایمن (بیماریهایی که در آنها سیستم ایمنی بدن به خود بدن حمله میکند)، آسیب به استخوانها و کلیه ها، از دست دادن بینایی و بیماریهای مغزی که در پیری به وجود می آیند (زوال عقلی و آلزایمر) بازی میکند."

"نتایج تحقیقات علمی که محققان در سراسر دنیا ارائه کرده اند نشان میدهند که همان موادی که برای پیشگیری از سرطان مفید هستند در پیشگیری از بیماریهای قلبی نیز موثر هستند، در پیشگیری از بیماریهای چاقی، دیابت، آب مروارید، تباهی لکۀ زرد (شایعترین علت کوری در افراد پیر)، آلزایمر، زوال مغز، MS، پوکی استخوان و بیماریهای دیگر نیز مفید هستند. علاوه بر این، این تغذیه برای هر کسی با هر ژنتیکی مفید است. دلیل این بیماریها و بیشتر بیماریهای دیگر تنها یک مورد است: یک تغذیه و شیوۀ زندگی پر از مواد سمی و فاکتورهای مشوق بیماری و کمبود فاکتورهای مشوق سلامتی. به عبارت دیگر: تغذیۀ غربی. در طرف مقابل این تغذیه، تغذیه ای قرار دارد که بر غذاهای گیاهی استوار است."

"یکی از نتایجی که من به آن رسیدم و باعث خوشحالیم است این است که تغذیۀ خوب و سلامتی قابل دسترس هستند. ارتباط بیولوژیکی میان تغذیه و سلامتی فوق العاده پیچیده است ولی نتیجه خیلی ساده است. نتایج تحقیقات فراگیر چنان ساده هستند که من میتوانم آن را در یک جمله خلاصه کنم: غذاهای مغذی گیاهی را بخورید و مصرف غذاهای پردازش شده، پرنمک و پرچربی را به حداقل برسانید. چه دانشمندان، پزشکان و سیاستمداران عقیده داشته باشند که صادق بودن چیزی را تغییر میدهد یا نه، باید عموم مردم بدانند که یک تغذیۀ مبتنی بر غذاهای پرارزش گیاهی بهترین روش تغذیه است

  خرد کن پلین منبع سایت."